رقابت جذاب امشب را از دست ندهید؛ جدال بارسلونا و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا امشب ساعت ۲۲:۳۰ + لینک

هیچ رقیبی در اروپا برای بارسا دشوارتر از بایرن مونیخ نبوده است. بارسا در پانزده تقابلش با بایرن تنها دو پیروزی به دست آورده و یازده بار شکست خورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اگر تیمی در اروپا وجود داشته باشد که برای بارسلونا چالش‌برانگیز باشد، آن تیم بدون تردید بایرن مونیخ است. هیچ تیمی اینقدر بارسلونا را اذیت نکرده است. شکست‌های تلخ و پرگل زیادی در تقابل بارسلونا و بایرن مونیخ برای تیم کاتالانی دیده شده است.


لینک پخش زنده بازی بارسلونا و بایرن مونیخ امشب ساعت ۲۲:۳۰



آمار گویای همه چیز است. در پانزده تقابلی که این دو تیم با هم داشته‌اند، بایرن در یازده بازی به برد رسیده و دو دیدار نیز با تساوی تمام شده و تنها دو بازی را بارسلونا برده است. این اعداد نشان‌دهنده برتری فاحش است. برتری هشت بر دو بایرن در لیسبون در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ سنگین‌ترین شکست بارسلونا در لیگ قهرمانان بوده که دست بر قضا با لیونل مسی و ... برابر باواریایی‌ها رقم خورده است.

بیایید قدم به قدم پیش برویم. اولین دیدار آنها در نیمه‌نهایی جام یوفا در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ بود. ژرمن‌ها ۲-۲ در مونیخ و ۱-۲ در نوکمپ به برتری رسیدند تا به دیدار نهایی راه یابند. بقیه بازی‌های دو تیم در لیگ قهرمانان بوده است. اولین بازی در مرحله گروهی فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ بود که با پیروزی آلمانی‌ها در هر دو بازی به پایان رسید (۱-۰ و ۱-۲).

اولین پیروزی بارسلونا برابر بایرن‌ مونیخ در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به دست آمد. تیمی که پپ گواردیولا مربی‌اش بود بایرن را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد و دیدار برگشت در مونیخ نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دومین و آخرین پیروزی بارسلونا برابر بایرن زمانی به دست آمد که لوئیس انریکه سرمربی کاتالان‌ها بود. بارسا در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در نوکمپ با سه گل به برتری دست یافت و دیدار برگشت را بایرن سه بر دو برد و در مجموع بارسلونا با مثلث خطرناکش (لیونل مسی، لوئیس سوارس و نیمار) به دیدار نهایی رسید و توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود.

از اینجا به بعد بقیه دیدارهای بارسلونا و بایرن همیشه با شکست تیم اسپانیایی تمام شده است؛ یعنی هر پنج تقابل قبلی را بایرن برده است از جمله برد بزرگ (۲-۸) در لیسبون را.

حالا بارسلونا که در صدر جدول لالیگا قرار دارد، هانسی فلیک آلمانی را روی نیمکتش دارد و شاید این مربی کلید برد بارسلونا مقابل بایرن باشد و بتواند تیم سابقش را که با آن شش‌گانه برد را شکست دهد. روبرت لواندوفسکی که این روزها در بارسا در اوج آمادگی به سر می‌برد، در بازی تابستان ۲۰۲۰ برای بایرن ِ فلیک بازی می‌کرد و او هم مانند فلیک چهارشنبه‌شب (امشب) پذیرای تیم سابقش خواه بود.

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 61110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha